Czy warto stosować nadruki na papierze lub kopertach?

Czy warto stosować nadruki na papierze lub kopertach?
5 (100%) głos[ów]

W ostatnich latach coraz więcej organizacji i działalności gospodarczych decyduje się na zakup kopert z nadrukowanym adresem lub wydzielonym miejscem do szybkiego uzupełnienia. Równie popularny staje się papier pakowy z nadrukiem, który spotkamy w praktycznie każdej dziedzinie i w większości przedsiębiorstw.

W ostatnich latach coraz więcej organizacji i działalności gospodarczych decyduje się na zakup kopert z nadrukowanym adresem lub wydzielonym miejscem do szybkiego uzupełnienia. Równie popularny staje się papier pakowy z nadrukiem, który spotkamy w praktycznie każdej dziedzinie i w większości przedsiębiorstw. Dzieje się tak z wielu powodów: część firm chce zdecydowanie ułatwić sobie proces obiegu dokumentów oraz broszur kierowanych do klientów, część z kolei stawia na profesjonalizm i wizerunek, który jednocześnie stanowi dodatkowe pole do reklamy. Dlaczego warto stosować gotowy nadruk na kopertach oraz jakie korzyści płyną z zamówienia papieru pakowego z nadrukiem?

Dlaczego warto stosować nadruk na kopertach?

Gotowe koperty, które są opatrzone firmowym logo oraz wpisanym adresem zwrotnym usprawniają czas przygotowania do wysyłki, obniżają koszty i wpływają na wizerunek przedsiębiorstwa. Efektywność oraz popularność takiego rozwiązania opiera się na kilku niepodważalnych zaletach, a mianowicie:

  • Koperty z nadrukiem są gotowe do użytku, przez co pracownicy mogą skupić się na pozostałych obowiązkach korespondencyjnych oraz elementach CRM;
  • Gotowe nadruki sprawiają, że nie musimy samodzielnie ich wykonywać – oszczędzamy tym samym tusz w drukarce i papier;
  • Koperty z firmowym nadrukiem wpływają na identyfikację wizualną przedsiębiorstwa – w przypadku zmiany nazwy lub logo naszej firmy, łatwiej będzie „przyzwyczaić” Klienta nową wersją koperty niż kosztownymi i często nieskutecznymi reklamami TV;
  • Pracownicy nie muszą drukować i opisywać kopert ręcznie – daje to oszczędność czasu od 40 sekund do nawet 2 minut;
  • Przedsiębiorstwa stosujące takie rozwiązanie zyskują dodatkową powierzchnię reklamową w postaci koperty;
  • Koperty z firmowym nadrukiem, logo i nazwą są postrzegane przez Klientów jako profesjonalne, a tak wykonane koperty jako nietuzinkowy element akcesoriów biurowych;

Rozpatrzmy niniejsze korzyści w skali makro: przypuśćmy, że agencja ubezpieczeniowa XYZ przechodzi rebranding nazwy na ABC. Chce ona jak najskuteczniej dotrzeć do swoich 500.000 Klientów – oszacujmy, iż koszt koperty z nadrukiem wynosi 10 groszy, zaś czas wysłania takiej koperty to 30 sekund. Z kolei ręczne przygotowanie, nadrukowanie i zaadresowanie koperty stanowi wydatek rzędu 15 groszy, a czas przygotowania takiej koperty to 90 sekund. Co zauważymy?

  • Koszt rozesłania listów (nie licząc wypłat pracowniczych i dodatkowych zmiennych, takich jak zużycie prądu) spada z 75.000 PLN do 50.000 PLN
  • Zakładając, że wydzielimy do tego zadania 20 pracowników, poinformują oni Klientów w ciągu 26 dni przy gotowych nadrukach
  • To samo zadanie wykonywane bez gotowych kopert wydłuży nam czas do ponad 3 miesięcy (dokładnie 104 dni i 3 godzin)

Oszczędność czasu i gotówki widzimy zatem już na pierwszy rzut oka.

Gdzie okaże się przydatny papier pakowy z nadrukiem?

Wystarczy się dobrze rozejrzeć, a zauważymy, w jak wielu przypadkach zastosowanie znajduje papier pakowy. Od branży florystycznej (owijanie i ozdabianie gotowych wiązanek lub bukietu kwiatów), przez działy gastronomiczne i spożywcze w hipermarketach (stanowiska przeznaczone do pakowania żywności, głównie wędlin i serów).

Dodatkowa możliwość nadruku wpływa również na identyfikację wizerunku marketu lub sklepu, w którym zakupimy dany artykuł. Klienci na długo zapamiętają, w którym sklepie znaleźli tak smakowity ser lub tak pyszną wędlinę, gdzie zamówią najładniejszy bukiet róż lub w której piekarni dostaniemy świeże pieczywo lub słodką bułkę.

Papier pakowy możemy również wykorzystać do użytku prywatnego – w ten sposób możemy owinąć akcesoria szczególnie wrażliwe na niekorzystne warunki atmosferyczne lub produkty, które łatwo tracą swoje wartości odżywcze bez osłony.
Odpowiednio dobrany papier pakowy przyozdobi również podarunki i prezenty, które zechcemy wręczyć najbliższym. Motyw z płatkami śniegu, reniferami, bombkami i choinkami idealnie sprawdzi się przy świętach Bożego Narodzenia, zaś kolorowe nadruki z kurczaczkami, zajączkami i jajkami fantastycznie udekorują podarunki wielkanocne.
Z kolei jeżeli zechcemy osłonić podłogę lub meble w domu podczas malowania, przed przystąpieniem do nanoszenia farby wyłóżmy panele lub gres papierem pakowym oraz owińmy nim sprzęty.

Biorąc pod uwagę jak wiele zastosowań stwarza papier pakowy z nadrukiem oraz ile korzyści niesie nadruk na kopertach, warto zapoznać się z ofertą frimy ALl4Pack, która tworzy takie nadruki. Dodatkowo można spojrzeć na porady i przykładowe zastosowania na portalach tematycznych: https://www.jakimkurierem.pl/papier-pakowy-idealny-do-pakowania-paczek/