Paczki do Polski z UK – jak można sprawdzić, czy przesyłka jest w doręczeniu?

Paczki do Polski z UK – jak można sprawdzić, czy przesyłka jest w doręczeniu?
Oceń!

 

Są takie chwile, kiedy każdemu z nas bardzo zależy na czasie. Na przykład wtedy, gdy musimy szybko sprawdzić status pilnej przesyłki, jaką wysłaliśmy lub na którą czekamy. Jak to zrobić?

 

Infolinia odchodzi do lamusa

Kilka lat temu, gdy nadawca lub odbiorca chciał uzyskać informacje o swojej przesyłce, musiał mieć wiele danych, które trzeba było przekazać podczas rozmowy z konsultantem. Zdarzało się, że odbiorca musiał podawać nawet informacje o mieście, w którym nadano paczkę. Nie każdy pamięta tak szczegółowe informacje.

Infolinia ma jeszcze jedną słabość. Są nią ograniczone moce przerobowe pracowników. Mówiąc wprost – czasem trzeba było przez kilka czy kilkanaście minut słuchać muzyki w słuchawce, zanim ktoś po drugiej stronie odebrał i pochylił się nad naszą sprawą.

To wszystko wymagało sporo czasu. A jeśli chcieliśmy ustalić informacje o ważnym dla nas zamówieniu na przykład w godzinach pracy, kiedy przełożony nie powinien widzieć, co robimy, sytuacja mogła stać się stresująca. Na szczęście, te czasy już za nami.

Internet zmienił zasady gry

Gdy decydujemy się na nadanie paczki do Polski z UK przez zaufanego pośrednika, na przykład przez serwis euro-paka.pl, zyskujemy bardzo prosty dostęp do informacji o naszym zamówieniu. Model działania jest zautomatyzowany, a dzięki dostępności sieci, można w parę sekund poznać pełną historię zamówienia.

Każda przesyłka realizowana przez serwis ma swój indywidualny numer. Po zatwierdzeniu i opłaceniu usługi zostaje on wysłany na nasz adres e-mail. Nie trzeba go pamiętać. Zawsze można wejść na swoje konto poczty on-line na przykład ze smartfona i szybko skopiować ciąg cyfr.

Kolejnym krokiem jest wklejenie go na stronie euro-paka.pl. W prawym górnym rogu znajduj się napis „Monitoruj przesyłkę”. Musimy tylko na niego kliknąć, a następnie przepisać lub wkleić numer zamówienia i zatwierdzić. W kilka sekund zostaniemy przeniesieni do dedykowanej strony, gdzie zobaczymy wszystkie niezbędne informacje o paczce, wliczając w to jej przybliżone położenie.

Trudno o stworzenie jeszcze prostszego schematu. Usługa jest całodobowa, czego nie można powiedzieć o infoliniach firm kurierskich, nie trzeba czekać na konsultanta, a za sprawą dostępności internetu mamy do niej wgląd niemal w każdej chwili.

Czasem lepiej zaczekać

Opisany wyżej system zazwyczaj działa bezproblemowo. Wiele zmieniła trwająca pandemia koronawirusa. Sporo firm kurierskich zastrzegło, że informacje o statusie przesyłek mogą być aktualizowane z opóźnieniem. Oznacza to, że może przydarzyć się sytuacja, kiedy paczka będzie już doręczona, a strona informująca o statusie zamówienia nie będzie tego potwierdzała.

Jest to jednak sytuacja nadzwyczajna i wiele wskazuje na to, że wraz z kolejnymi etapami odmrażania gospodarek w Europie i wracaniem pełnych załóg do pracy, informacje będą podawane bez żadnych opóźnień. Warto w tym miejscu zaznaczyć, że te same opóźnienia i mniejsze zasoby ludzkie dotyczą funkcjonowania infolinii.

Kontakt z kurierem?

Dobry pośrednik między klientem a firmami kurierskimi powinien informować klienta o tym, że istnieje możliwość bezpośredniego kontaktu z kurierem celem ustalenia niezbędnych informacji dotyczących podjęcia przesyłki. Taką usługę zapewnia jednak tylko kilka firm.

Co to oznacza w praktyce? O ile sprawdzenie statusu paczki do Polski z Anglii jest w dużym stopniu zautomatyzowane, o tyle ustalenie dokładnej godziny odbioru przesyłki od nadawcy wciąż jest trudne do określenia. Niektóre sieci kurierskie wymagają też drukowania etykiet, podczas gdy inne firmy przechodzą na elektroniczny obieg dokumentów.

Wszystkie niezbędne informacje, które mogą wpłynąć nie tylko na sprawdzenie losów już nadanej paczki, ale i na kwestię odbioru oraz konieczność druku etykiet i dokumentów przewozowych. Właśnie z tego względu tak cenioną wśród klientów praktyką jest wysłanie wiadomości e-mail, która zawiera esencję danych, do jakich warto mieć dostęp, by szybko zapoznać się ze statusem zamówienia.