Poszerz rynek – sprzedawaj na Amazon!

Poszerz rynek – sprzedawaj na Amazon!
Oceń!

Sprzedaż na Amazon to sposób na znaczne poszerzenie grona odbiorców. Na tej największej platformie sprzedażowej e-commerce mogą się rejestrować zarówno indywidualni sprzedawcy, jak i wielkie firmy, również z Polski. Część z potencjalnych sprzedawców nadal waha się przed podjęciem tej decyzji, więc zwracamy uwagę na kilka podstawowych kwestii.

  1. Sprzedaż na Amazon – dlaczego warto?
  2. Jak można współpracować z Amazonem?

Sprzedaż na Amazon – dlaczego warto?

Amazon Seller Central, jak i Amazon Vendom to modele biznesowe pozwalające ci na handlowanie produktami na całym świecie. Nie musisz zakładać własnego sklepu e-commerce, nie musisz budować od podstaw komunikacji z klientami, nie musisz w końcu troszczyć się o samą logistykę sprzedaży. W tym ostatnim przypadku osobną kategorię stanowi Amazon FBA. Oczywiście nie jest tak, że Amazon robi wszystko za ciebie. Sam musisz na przykład zatroszczyć się o odpowiednią optymalizację strony swojego produktu. Musisz także zadbać o opinie Amazon, które wystawiają użytkownicy, a które w znaczny sposób przyczyniają się do pozycjonowania twojego produktu na liście Amazona. Dla wielu osób skomplikowane wydają się również regulacje takie jak kod ASIN, czyli wewnętrzny kod produktowy, który przydziela Amazon. Warto jednak zwrócić uwagę, że nie jest to kod przypisywany ofercie, tylko produktowi. Jeśli więc sprzedajesz ten sam produkt, który sprzedają już inni, nie prosisz o wygenerowanie nowego kodu, tylko posługujesz się tym, który już istnieje.  Indywidualny kod twojego produktu to EAN. Nadawanie różnych numerów przypisanych do konkretnych produktów umożliwia wykorzystanie ich do optymalizacji  ofert, dzięki czemu wzrasta prawdopodobieństwo sprzedaży i pozyskania nowych potencjalnych klientów. Amazon w ten sposób wpiera swoich sprzedawców w dotarciu do jak najszerszego grona odbiorców. Z tych modeli trzeba jednak umiejętnie korzystać.

Jak można współpracować z Amazonem?

Współpracować z Amazonem można na dwa sposoby. Jeden to Seller Central, czyli model, w którym zakładasz konto na Amazonie jesteś niezależnym sprzedawcą korzystającym z całej maszynerii Amazona. To ty więc jesteś odpowiedzialny zaproces sprzedaży detalicznej.  Bezpośrednio sprzedajesz pojedyncze produkty konsumentom, a w. związku z tym musisz kontrolować sprzedaż, terminową realizację zamówień i rozwiązywać problemy związane z obsługą klienta. Amazon Vendom to rozwiazanie, o którym marzy wiele firm, a na które i sam Amazon otwiera się coraz bardziej. A tym przypadku stajesz się partnerem Amazona, zamawia on od ciebie konkretne ilości produktów i przejmuje ich sprzedaż. Jesteś w ten sposób zwolniony z większej części logistyki związanej ze sprzedażą, jako dostawca kontrolujesz zamówienia, dostarczasz dane produktów i zarządzasz dodatkowymi reklamami. Założenie i obsługa konta Amazon, niezależnie od przyjętego modelu współpracy, wymaga pewnego doświadczenia, dlatego też początkujący sprzedawcy korzystają ze wsparcia takich specjalistów jak ci z amzteam.pro